woensdag 29 juli 2009

Reactie op de site: TCPPWebbrowser -- TWebbrowser

Deze Blog werd geopend aansluitend op de website www.abatlas.be. Op die site bespreek ik het probleem die ik plots (sinds +_ 15 juli 2009) had met de shortcut in de popup menu of context menu of "right click" menu in mijn programma's waarin een browser werd opgenomen. Het probleem wordt aangetoond met voorbeeld code, die gedownload kunnen worden en het betreft code geschreven in C++Builder 2007 waarin de control TCppWebBrowser werd gebruikt. Er was een ogenblik dat ik geloofde dat het een PC probleem moest zijn, een instelling in de registry of dergelijke. Maar ze komt voor op mijn andere computers. Ik heb code geschreven in C++ Builder 5, waar als ik het goed voor heb TCppWebBrowser voor het eerst werd geïntroduceerd en ook die gaven hetzelfde resultaat, terwijl het voordien altijd perfect had gewerkt. Soms zou ik eraan beginnen te twijfelen, want ik vind nergens op de website opmerkingen in die zin. Tenzij misschien één. Iemand die aan de forumleden de vraag stelde of ze ook de klachten ontvingen zoals een van klanten die beweert dat sinds de upgrade naar Internet Explorer 7 zijn programma waarin TCppWebBrowser werd opgenomen, de verkeerde website's tevoorschijn bracht. Als die klant de shortcut gebruikte zou het om dezelfde ervaring gaan. Ik schreef een oplossing. Deze kan gratis gedownload worden van de website en op deze blog wil ik de reakties verzamelen.

Het lijkt me de gemakkelijkste en snelste manier om dit te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten